از قانون تاسیس بورس اوراق بهادار

/ 18 خرداد 1396 / بدون دیدگاه / در قوانین داوری داخلی / توسط

از قانون تاسیس بورس اوراق بهادار

ماده ۲ – ارکان بورس عبارت است از:

شورای بورس – هیات پذیرش اوراق بهادار – سازمان کارگزاران بورس – هیات داوری بورس .

ماده ۱۷ – هیات داوری بورس که به طور دائم تشکیل می گردد به اختلافات  بین کارگزاران با یکدیگر و به اختلافات بین فروشندگان یا خریداران یا کارگزاران که از معاملات در بورس، ناشی گردد رسیدگی می کند.  این هیات از یک نفر نماینده وزارت دادگستری که از بین روسا شعب و یا  مستشاران دیوان عالی کشور انتخاب خواهد شد و یک نفر نماینده شورای بورس و یک نفر نماینده مشترک اتاق صنایع و معادن ایران و اتاق بازرگانی تهران تشکیل می شود. وزیر دادگستری از بین قضات دیوان عالی کشور و شورای بورس طبق بند ۳ ماده ۴ و اتاق های مذکور، مشترکاً هر یک علاوه بر نماینده اصلی خود یک نفر را نیز به عنوان عضو علی البدل، تعیین و معرفی می نماید.

عضو علی البدل در صورت غیبت عضو اصلی مربوط در هیات داوری بورس، شرکت خواهد کرد. ریاست هیات داوری بورس به عهده نماینده وزارت دادگستری است.

ماده ۱۸ – در هیات داوری بورس رسیدگی به اختلافات تابع تشریفات مقرر در  آیین نامه مربوط خواهد بود. هر یک از طرفین اختلاف می توانند موضوع درخواست  خود را به اطلاع هیات داوری رسانده و تقاضای صدور رای نمایند. هیات داوری  بورس باید فی المجلس به موضوع اختلاف رسیدگی و رای خود را اعلام نماید.

در صورتی که رسیدگی و اعلام رای در همان جلسه ممکن نباشد هیات داوری باید  حداکثر ظرف سه روز رای خود را صادر و اعلام کند. رای این هیات لازم الاجرا  است و اداره ثبت اسناد مکلف است که طبق مقررات راجع به اجرا اسناد رسمی  آن را اجرا کند.

 

ترجمه مطلب به زبان‌های دیگر: English


  • تلفن تماس برای دریافت مشاوره و خدمات داوری: 02188321088 و 02188323279
  • تلفن همراه برای طرح درخواست مشاوره و خدمات داوری: 09123836621 و 09122985077
  • ایمیل برای طرح سوالات و درخواست ها و ارسال مدارک: irandavary@gmail.com
  • تلفن همراه برای ثبت نام در دوره های آموزش داوری: 09059298683

درباره نویسنده مدیریت "ایران داوری" ایران داوری یک سازمان داوری غیر دولتی و تخصصی است که بر اساس یک شیوه منظم داوری، برترین و با کیفیت ترین خدمات داوری را به مدیران و فعالان اقتصادی، ارائه می نماید.
مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *