اعتبار شرط داوری در اساسنامه شرکت های تعاونی

/ 15 مهر 1398 / بدون دیدگاه / در یادداشت‌ها / توسط
اعتبار شرط داوری در اساسنامه شرکت های تعاونی

صلاحیت داوری اتاق تعاون و اعتبار شرط داوری در اساسنامه شرکتهای تعاونی نسبت به اشخاص ثالث و اشخاص غیرتعاونی در این نوشتار مورد بررسی قرار می گیرد.

درج صلاحیت داوری در اختلافات برای اتاق های تعاون شهرستان یا اتاق های تعاون استان یا اتاق تعاون ایران در اساسنامه شرکتهای تعاونی، اشخاص ثالث طرف قرارداد شرکت های تعاونی مسکن را ملزم به قبول صلاحیت اتاق های تعاون جهت انجام داوری نمی نماید.

اشخاصی که سهامدار شرکت تعاونی نیستند یا از اشخاص حقوقی بخش تعاونی قلمداد نمی شوند هیچگونه الزامی به قبول داوری اتاق‌های تعاون ندارند.

انتخاب داور، اصولاً یک امر توافقی است

انتخاب داور، اصولاً یک امر توافقی است و اساسنامه شرکت تعاونی ،حتی در مواردی که بر صلاحیت انحصاری اتاق تعاون برای داوری در اختلافات بخش تعاون، تصریح نموده باشد نسبت به اشخاص ثالث و همچنین اشخاص بخش های خصوصی و دولتی که طرف قرارداد یا طرف اختلاف با شرکت های تعاونی هستند جهت قبول داوری اتاق تعاون ایجاد الزام نمی نماید.

ایران داوری مرکز تخصصی داوری در ایران است که با حضور مشاوران و داوران مجرب در موضوعات حقوقی خدمات داوری ارائه می نماید.

توصیه می شود در صورت وجود ابهام یا سوال تخصصی در خصوص صلاحیت داوری اتاق تعاون و اعتبار شرط داوری در اساسنامه شرکتهای تعاونی با مشاوران ایران داوری در ارتباط باشید.

ترجمه مطلب به زبان‌های دیگر: English


  • تلفن تماس برای دریافت مشاوره و خدمات داوری: 02188321088 و 02188323279
  • تلفن همراه برای طرح درخواست مشاوره و خدمات داوری: 09123836621 و 09122985077
  • ایمیل برای طرح سوالات و درخواست ها و ارسال مدارک: irandavary@gmail.com
  • تلفن همراه برای ثبت نام در دوره های آموزش داوری: 09059298683

درباره نویسنده صادق رئیسی‌کیا متخصص در امور داوری، حقوق تجارت، مدیریت حقوقی هولدینگ ها و شرکت های بزرگ، مشاور در قراردادها و دعاوی ناشی از قراردادها
مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *