کانون داوری قوه قضائیه در استان یزد، ایجاد می شود

/ 15 اردیبهشت 1396 / بدون دیدگاه / در رویدادها / توسط

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: با هدف کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی کانون داوری در این استان تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۴۰ موسسه داوری منطبق با لایحه جامع داوری در استان ثبت شده ادامه داد:

هنوز پرونده ای به این موسسه ها ارسال نشده است چرا که باید اصل این کار و پایه های اجرای آن قوی باشد تا به علت اجرای بد و یا ناقص ، اعتماد مردم به داوری سلب نگردد.

این مسئول با ابراز تاسف از تشکیل نشدن کانون داوری در استان تاکنون گفت:

تشکیل کانون داوری نباید دولتی باشد و باید توسط مردم و اشخاص حقوقی انجام شود و برای تشکیل کانون باید یک هیات مؤسس شکل بگیرد شود.

رفاهی افزود: انتخاب رئیس کانون ، آموزش مقررات داوری به داوران معرفی شده یا انتخاب شده ، امتحان و مصاحبه از داوران معرفی شده و استعلام صلاحیت داوران از مراجع مربوطه از جمله وظایف کانون داوری است.

وی اظهار داشت: کانون داوری مقام ارجاع برای ارسال پرونده ها و دادخواست ها به مؤسسات داوری جهت رسیدگی است و این ارجاع با توجه به رتبه بندی مؤسسات داوری، صورت خواهد گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: برای حل مشکلات و اختلافات باید ابتدا از ظرفیت نهاد داوری استفاده کرد چرا که علاوه بر ارزانتر بودن سریع تر و راحت تر امور مردم حل و فصل می شود.

ترجمه مطلب به زبان‌های دیگر: English


  • تلفن تماس برای دریافت مشاوره و خدمات داوری: 02188321088 و 02188323279
  • تلفن همراه برای طرح درخواست مشاوره و خدمات داوری: 09123836621 و 09122985077
  • ایمیل برای طرح سوالات و درخواست ها و ارسال مدارک: irandavary@gmail.com
  • تلفن همراه برای ثبت نام در دوره های آموزش داوری: 09059298683

درباره نویسنده مدیریت "ایران داوری" ایران داوری یک سازمان داوری غیر دولتی و تخصصی است که بر اساس یک شیوه منظم داوری، برترین و با کیفیت ترین خدمات داوری را به مدیران و فعالان اقتصادی، ارائه می نماید.
مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *