داور قاضی متخصص و منتخب شما

/ 17 اردیبهشت 1396 / بدون دیدگاه / در یادداشت‌ها / توسط

داور قاضی متخصص و منتخب شما

داور قاضی متخصص و منتخب شما در روند رسیدگی به اختلافات شماست. که در مقایسه با قاضی دادگاه مزیت های زیادی برای طرفین اختلاف یامنازعه دارد. داور قاضی متخصص و منتخب شما و در واقع قاضی اختصاصی شما در جریان رسیدگی و صدور رای می باشد. انتخاب داوری که تخصصص و تجربه ی کافی در موضوع اختلاف یا منازعه دارد بسیار مهم است. لذا در موقع تعیین داور ،جهت تسریع در رسیدگی و صدور رایی معتبر ،توجه به شرایط داور مرضی الطرفین ضرورت دارد.

از جمله، مزیت ها و ارزش های داوری نسبت به قضاوت برای حل و فصل اختلافات این است که داور را خود طرفین اختلاف انتخاب می کنند و معمولاً با انتخاب داور، علاقه خود را به شیوه دوستانه تر و تخصصی تر حل اختلاف نشان می دهند.
طرفین دعوی، نسبت به قاضی دادگاه، احساس رسمیت می کنند و خود را برای طرح دقیق و کامل اختلافات و دفاعیاتشان، راحت نمی دانند و همواره نگران این هستند که قاضی به دلیل حجم و تنوع زیاد پرونده از وقت و تخصص کافی برای تعمق در موضوع اختلاف برخوردار نباشد.

داور، چون برگزیده طرفین داوری است و نسبت به طرفین اختلاف که او را برگزیده اند تعهد او به رفع اختلاف به صورت تخصصی و منصفانه است خود را مقید به دریافت همه دفاعیات و مستندات طرفین داوری دانسته و با تعهد به رسیدگی تخصصی به پرونده نگاه می کند.

ایران داوری ، که از مدیران مجرب حقوقی ، وکلای متخصص، کارشناسان، اساتید و نویسندگان حقوقی، تشکیل شده در تلاش است تا آگاهی، روشنی، امکان انتخاب بهتر و دسترسی آسان به گزینه های برتر را فرا روی کسانی قرار دهد که قصد انتخاب داور دارند یا به عنوان داور انتخاب شده اند یا تصمیم دارند اختلافات و دعاوی خود را به داوری ارجاع دهند.

ترجمه مطلب به زبان‌های دیگر: English


  • تلفن تماس برای دریافت مشاوره و خدمات داوری: 02188321088 و 02188323279
  • تلفن همراه برای طرح درخواست مشاوره و خدمات داوری: 09123836621 و 09122985077
  • ایمیل برای طرح سوالات و درخواست ها و ارسال مدارک: irandavary@gmail.com
  • تلفن همراه برای ثبت نام در دوره های آموزش داوری: 09059298683

درباره نویسنده صادق رئیسی‌کیا متخصص در امور داوری، حقوق تجارت، مدیریت حقوقی هولدینگ ها و شرکت های بزرگ، مشاور در قراردادها و دعاوی ناشی از قراردادها
مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *