ابلاغ رای داور بوسیله دفترخدمات الکترونیک قضایی

/ 18 دی 1397 / بدون دیدگاه / در رویدادها - یادداشت‌ها / توسط

ابلاغ رای داور-ایران داوری

ابلاغ رای داور بوسیله دفتر خدمات الکترونیک قضایی

ابلاغ رای داور بوسیله دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این نوشتار مورد بررسی قرار می گیرد.

به دنبال ایجاد و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و توسعه دادرسی الکترونیکی در کشورمان، بخشی از خدمات قضایی مورد نیاز مردم از طریق دفاتر الکترونیک قضایی در دسترس آنان قرار گرفته است.

ابلاغ اظهارنامه ها، ثبت دادخواست و لوایح از جمله خدماتی است که اکنون از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مردم ارائه می گردد.

ابلاغ رای داور نیز یکی از خدماتی است که از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، قابلیت انجام دارد.

همانگونه که در ماده ۴۸۵ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی تصریح گردیده است در مواردی که برای ابلاغ رای داور در قرارداد داوری پیش بینی خاصی نشده باشد داور مکلف است رای خود را از طریق دفتر دادگاه صالح ابلاغ نمایند.

دفتر دادگاه پس از دریافت درخواست داور برای ابلاغ رای، اصل رای داوری را بایگانی و رونوشت گواهی شده آن را به دستور دادگاه به طرفین داوری ابلاغ می‌نماید.در ادامه به بررسی ابلاغ رای داور بوسیله دفتر خدمات الکترونیک قضایی می پردازیم.

نکاتی در مورد ابلاغ رای داور بوسیله دفتر خدمات الکترونیک قضایی:

ابلاغ رای داور بوسیله دفتر خدمات الکترونیک قضایی به این صورت می باشد که داور با رعایت ماده ۴۸۵ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی انقلاب در امور مدنی با در دست داشتن تعداد کافی از نسخه اصل رای داوری ( به تعداد خواهان و خواندگان به اضافه یک نسخه) به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می‌کند.

دفتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان واسط و درگاه ورود درخواست ها به مرجع قضایی، اقدام به دریافت نسخه های اصل از رای داوری نموده و با احراز هویت داور، در قالب یک دادخواست خطاب به مجتمع قضایی یا حوزه قضایی (که نسبت به اصل موضوع رای داور، از حیث صلاحیت محلی و ذاتی، صلاحیت رسیدگی دارد) اقدام به ورود اطلاعات در سامانه می نماید و مشخصات داور را به مرجع قضایی اعلام و ارسال می نماید. در این مورد داور خواهان، و طرفین داوری خواندگان تلقی می شوند.

پس از آن که درخواست ابلاغ رای داور، در مجتمع قضایی یا حوزه قضایی ذیربط منتهی به ارجاع به شعبه ای از دادگاه های عمومی حقوقی گردید دفتر آن شعبه برابر تکلیفی که در ماده ۴۸۵ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی انقلاب در امور مدنی آمده است یک نسخه از اصل رای داور را بایگانی نموده و رونوشت گواهی شده آن را حسب دستور دادگاه به طرفین داوری، ابلاغ خواهد نمود.

ابلاغ رای داور در این مورد مطابق قواعد ابلاغ در آیین دادرسی مدنی صورت می گیرد یعنی به صورت ابلاغ الکترونیک در صورت عضویت طرف ابلاغ در سامانه ی ثنا، و در غیر این صورت به صورت ابلاغ قانونی یا واقعی از طریق مامور ابلاغ.

ایران داوری در خصوص سوالات و ابهامات شما در خصوص  ابلاغ رای داور به وسیله دفتر خدمات الکترونیک قضایی و سایر موضوعات داوری خدمات حقوقی ارائه می نماید.

ترجمه مطلب به زبان‌های دیگر: English


  • تلفن تماس برای دریافت مشاوره و خدمات داوری: 02188321088 و 02188323279
  • تلفن همراه برای طرح درخواست مشاوره و خدمات داوری: 09123836621 و 09122985077
  • ایمیل برای طرح سوالات و درخواست ها و ارسال مدارک: irandavary@gmail.com
  • تلفن همراه برای ثبت نام در دوره های آموزش داوری: 09059298683

درباره نویسنده صادق رئیسی‌کیا متخصص در امور داوری، حقوق تجارت، مدیریت حقوقی هولدینگ ها و شرکت های بزرگ، مشاور در قراردادها و دعاوی ناشی از قراردادها
مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *